Foutboodschappen importeren registraties
Inleiding
Bij deze how to gaan we er van uit dat u verbinding kunt hebt kunnen maken met de scanner en dat de gegevens op de scanner zichtbaar zijn in count-e. Mocht dit niet het geval zijn verwijzen we u graag naar een andere how to.
Bij het inlezen van barcodes kunnen we de foutboodschappen opsplitsen in twee delen nl algemene foutboodschappen en foutboodschappen mbt de opvang en de bijhorende organisatie hiervan.
Stapsgewijs overlopen we wat je moet doen bij deze foutboodschappen.
Over welke lijn handelt de foutboodschap
- U krijgt een foutboodschap te zien
- Klik op ‘OK’
- Er zal een pijltje komen te staan op de lijn waar de foutboodschap voor bedoelt is
- In dit geval weet u dat er iets mis is met de lijn van Janssens Juul
- Daarna moet je even bekijken omtrent welk artikel dit handelt. Dit staat in de eerste gekleurde lijn boven de lijn met de naam van de leerling.
In dit geval gaat het om artikel Avond Opvang
Algemeen
Oplossing:
Verwijder 1 van de lijnen met de klant op.
Op die manier komt de klant maar 1 maal voor bij dit artikel
Oplossing:
Voor deze klant werd er op een ander tijdstip al een dagregistratie ingelezen in count-e.
Ga naar de module verkopen – leveringen – dagregistraties (individueel)
Kies daar het detailboek – de datum en klik op ‘haal op’
U zal zien dat de klant ergens in deze lijst reeds vermeld staat met hetzelfde artikel.
Kijk na welke het correcte is en verwijder ofwel in het importbestand of in bovenstaand scherm.
Oplossing:
Ga naar de lijn met het artikel zonder klanten en verwijder deze.
Oplossing:
Er staat een lijn in (deze staat normaal gezien ook volledig in het rood)
Deze gaat over het scannen van een barcode die niet bekend is in ons systeem.
Deze lijn moet verwijderd worden.
Oplossing:
Ga voor deze klant naar boekhouden – klanten
Zoek deze klant op en ga naar fiche – specifiek klant
Links staat het veld ‘geblokkeerd’ op ‘ja’, zet dit op ‘neen’
Oplossing:
Er moet een lijn worden toegevoegd met een artikel en datum vermeld in de foutboodschap. Belangrijk dat het tijdstip van deze lijn voor de tijdstippen alle andere lijnen van die dag ligt
Foutboodschappen: opvang
Foutboodschappen ivm tijdsindeling
Oplossing:
De dagregistratie kan in dit geval worden gesloten en gewoon verwerkt worden.
Dit is gewoon om u attent te maken op het feit dat de dagregistraties ver buiten de opgegeven tijd van de opvang ligt. Het is opportuun om te controleren of dit wel effectief correct is.
Zo niet, moet u de uren van desbetreffende registraties wijzigen.
Indien deze opmerking komt te staan onder een artikel waar geen tijd mee gemoeid gaat, mag je deze FB negeren.
Over het algemeen zal dit enkel voorkomen wanneer je zelf een artikel hebt toegevoeg of gewijzigd
Oplossing:
Er zal een vertrek moeten toegevoegd worden voor deze klant.
Oplossing:
Er zal nog een aankomstuur moeten toegevoegd worden voor deze klant.
Oplossing:
Er zal nog een stop onderbreking moeten worden toegevoegd voor deze klant.
Voorkeursinstelling voor vermindering van meldingen tijdens controle
Indien u bepaalde meldingen niet meer wil te zien krijgen, dan kan u deze ‘uitschakelen’.
Hiervoor moet u gaan naar het tabblad ‘voorkeuren’ en klikken op ‘voorkeursinstellingen huidig scherm’
Je vinkt de situaties aan waar je de registraties automatisch van wil laten verwijderen.
Denk goed na vooraleer deze aan te vinken! Bel desnoods even naar onze helpdesk om dit te bespreken.