Ik kan geen e-mails versturen via POM
Je hebt de facturen voor de afgelopen maand aangemaakt en bent klaar om ze te versturen via POM, maar de verzending verloopt niet zoals verwacht. Maak je geen zorgen, want hier is meestal een eenvoudige oplossing voor. De informatie op deze pagina kan je helpen achterhalen wat er aan de hand is.
Een verzending kan mislukken vanwege technische problemen of foutieve instellingen, maar het zou ook kunnen dat je iets probeert te doen dat niet mogelijk is met POM. Lees daarom eerst hieronder wat de beperkingen van POM zijn.
Beperkingen van POM
De onderstaande dingen zijn niet mogelijk met POM.
Rappels versturen
POM is niet in staat om rappels te versturen. Wanneer je rappels via e-mail verstuurt, gebruikt Count-e automatisch je berichtprofiel. Als er geen berichtprofiel beschikbaar is, verschijnt de onderstaande foutmelding:
Berichtprofielen dienen om je e-mailaccount te linken aan Count-e. Door een berichtprofiel aan te maken, kun je vanuit Count-e e-mails versturen via Microsoft 365, Google Workspace, etc. Hoe je een berichtprofiel aanmaakt, wordt op deze pagina uitgelegd.
Extra bijlagen toevoegen
Het scherm Documenten via e-mail bevat de optie Addenda document in bijlage, die je kunt gebruiken om een extra bestand mee te sturen met de e-mails. Is er echter een POM-account gekoppeld aan het geselecteerde detailboek, dan zal deze optie niet beschikbaar zijn.
Detailboek zonder POM
Detailboek met POM
Foutmeldingen bij verzending via POM
Hieronder vind je een lijst van verschillende foutmeldingen die kunnen verschijnen wanneer je e-mails probeert te versturen via POM. We leggen uit wat ze betekenen en hoe je het probleem kunt oplossen.
Deze POM-account is momenteel in gebruik door een ander proces binnen Count-E. Probeer het binnen enkele ogenblikken opnieuw.
Een eerdere verzending werd onderbroken, waardoor Count-e denkt dat de POM-account nog in gebruik is.
Als je een reeks documenten hebt klaargezet om verstuurd te worden via POM en dan op Verzenden klikt, blokkeert Count-e tijdelijk het gebruik van de POM-account. Zodra de verzending voltooid is, wordt de blokkering opgeheven. Op deze manier voorkomen we dat meerdere medewerkers tegelijkertijd een opdracht geven aan dezelfde POM-account, wat conflicten zou kunnen veroorzaken.
Het kan echter gebeuren dat de verzending niet op een correcte manier beëindigd wordt. De internetverbinding kan bijvoorbeeld wegvallen of een medewerker kan de verzending vroegtijdig afbreken, omdat hij of zij denkt dat het programma is vastgelopen. De blokkering op de POM-account wordt dan niet opgeheven. Probeer je daarna nog eens documenten te versturen via POM, dan verschijnt deze foutmelding.
Om dit op te lossen, zul je contact moeten opnemen met onze helpdesk via help@linkmanage.be of 016 61 70 75. Onze medewerkers kunnen de blokkering handmatig opheffen. Vermeld in je aanvraag zeker de server en databank van je school, zodat we je sneller kunnen helpen!
Elektronisch versturen van facturen kan enkel met de volgende types:
Directe SMTP mailing
SMTP mailing met authenticatie
SMTP mailing via Office365
Mailing via MS Graph API
Controleer je instellingen via voorkeurinstellingen – berichten versturen.
Count-e probeert de e-mails te versturen via een berichtprofiel, in plaats van POM.
Welke methode Count-e gebruikt om e-mails te versturen, hangt van de instellingen van het detailboek dat de documenten bevat. Om e-mails te versturen via POM, moet je de POM-account van je school of organisatie koppelen aan het detailboek.
Je kunt als volgt een POM-account koppelen aan een detailboek:
- Ga naar Aankopen – Detailboeken of Verkopen – Detailboeken.
- Selecteer het detailboek met de documenten die je wilt versturen.
- Klik aan de linkerzijde op Fiche.
- Kies bij POM de POM-account van jouw school of organisatie.
- Klik bovenaan op Bewaren.
Als je nu documenten uit dit detailboek probeert te versturen via e-mail, zal Count-e hiervoor de POM-account gebruiken, in plaats van een berichtprofiel.
Fout bij communicatie met POM : HTTP:1.1 500
De e-mails kunnen niet verstuurd worden vanwege een tijdelijk probleem op de server van POM.
Meestal worden dit soort problemen snel opgelost. We raden daarom aan om enkele uren te wachten en het daarna opnieuw te proberen.
Hulp nodig?
Lukt het nog steeds niet om de e-mails te versturen of zie je een foutmelding die hierboven niet wordt vermeld, neem dan contact op met onze helpdesk via help@linkmanage.be of 016 61 70 75.